kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Friday, December 31

FinaLLy...

Akhirnya!
Tercapai jugak hasrat meema nak belajar buat coklat sendiri.
Tapi meema xpergi mane2 kelas pun. Belajar dari cekgu ‘internet’ jek. Search sane. Search sini. Akhirnya dapat lah jugak sedikit gambaran cara2 nk buat coklat sendiri...
Sebelum pergi kedai tu, sempat lagi call Ima, nak minta nasihat terakhir dari beliau.Hehe.
Puaslah Ima membebel, beli coklat nie, beli acuan tu, dan entah apa2 lagi larh. Sampai je kat kedai tue, pilih acuan coklat yg sesuai.
Baba suruh beli acuan bentuk ketupat. Hah? Pelik sungguh. Tapi baba cakap baba suka bentuk ketupat tue. So, layan jelarh. Tak Rugi apepun. Huhu.
Balik rumah terus operasi buat coklat. Sempat lagi singgah rumah Theha (sepupuku) ajak dia join sekaki buat coklat J.
Lepas siap je(sekitar 20 minit dah siap), adik-adik terus sambar sampai ......(faham2 sendiri larh yek) Kebetulan ada tiga orang adik sepupu lelaki kat rumah, lagi cepat lah coklat tu selamat J.
Puas rasenye dapat buat untuk dia orang makan.Simpan dua tiga biji untuk bagi kat Ibu (ibu org kedua yg beria nak rasa coklat buatan aku & theha)

No comments:

Post a Comment