kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Sunday, January 16

s.e.r.a.b.u.t

hmm..setelah beberapa hari gosip-gosip hangat berkumandang di ruang udara AsPer (Pusat Asasi Sains Pertanian), maka telah pastilah bahawa saya dan hampir 270 rakan AsPer yang lain akan menamatkan semester terakhir kami pada september 2011. kemudian? cuti dua minggu dan terus masuk untuk Program Ijazah pulak.
Biasalah tu, semua orang pun habis asasi lagi awl ape?
Hoho, sepatutnya kami (warga AsPer)  akan menamatkan semester terakhir kami lewat sikit.kemudian cuti beberapa bulan dan baru meneruskan pengajian diperingkat ijazah.
Hah! pelik kan?
tup tup, kena masuk degree awal pulak, saya dah lah masih belum bersedia, haish

baru balik dari kolej bersama dengan Ebtisam,
antara topik yang dibualkan?
Ko nak amik course ape degree nanti? (aq tukang tanya, dia tukang jwb, haha)
nak tau Ebtisam jawab ape?

EB : Aku pun tak tahu lah meema, ingat nak ambik FoodTech, tapi lps baca blog abg amar, aku takut pulak.
ME : Lah pasal pulak nak takut?
EB : entah dia (abg amar) ckp........bla...bla..bla
ME : hoho, ye ke? nape aq takperasan? aq pun bace gak blog dia,
EB : cuba ko g bace balik, ade dia citer pasal foodtech nie...

waa...berdebar nye hati saye, balik je umah terus bukak blog abg amar.
wah!!! memang menakutkan!!!! nnt klu rajin, ziarahlah blog abg amr yerk?
yang penting saya memang tengah serabot sgt2 bila memikirkan nak smbong ape time degree nnt,
ummi sibuk mintak jadi doktor,
masalahnya saya mabuk darah sket,
saya ingat nak ambil foodtech jugaklah, ataupun biotech,
tak pun sambung sains pertanian, (hurm..pening lah fikir)
apa yang patut aku ambil?
apa yang aku nak ambil ?

s.e.r.a.b.u.t.l.a.h.t.o.l.o.n.g.s.a.y.a.b.o.l.e.h?

*perbualan diatas telah disesuaikan mengikut keadaan semasa. harap maklum, haha

3 comments:

  1. salam....
    sian awk serabot.... papehal pn, cbe tyer PA awk. maybe dye bleh nasihat psl bnde2 neh....
    bacth awk totally kne bersyukur sgt2 sbb dpt msok sme ngan bdak2 baru. kalo jd cam ktorg, ag haru~~~~
    so wat pilihan btol2, jgn lpe istikharah sbb Allah tu Maha Mendengar dan Dia sangat mengetahui pe yg terbaik utk kita

    ReplyDelete
  2. nape ckp camtu kak?
    ape yg haru?
    nway, thanx 4 d advice,

    ReplyDelete
  3. yela.... haru sbb byk bnde kne setel. org pjbt kat fakulti plak ble ckp kte from asasi, mcm xpnh dgr word tuh, blom ag bab2 diskriminasi jd bdak asasi.... haish.... bersyukurlah yea??

    ReplyDelete