kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Tuesday, February 15

dEbA tAnYA, mEemA....

seorang dari teman akrabku di AsPer,
debashini, tersangat-sangat suka bertanya,
semalam, dia bertanyakan sesuatu,
"meema, macam mana nak 'wish' maulidur rasul?"
aku terdiam, kurang faham dgn soalannya sebetulnya,
deba mengulang lagi, "kalau raya kita ucap selamat hari raya, kalau maulidur rasul nk ucap apa?"
aku senyum, walaupun pengetahuannya tentang islam tersangat2 cetek,
tapi sekurang-kurangnya dia berusaha untuk mendalami ilmu sahabatnya bukan?
"deba, maulidur rasul bukan ntuk disambut, tetapi untuk dihayati" aku menjawab sekadar dalam hati. maklumlah ilmu masih belum tinggi untuk menerangkn perkara mudah itu kepada beliau.
aku malu sendiri bila mengenangkan kegagalan aku untuk menjawab soalan mudah ini,


mungkin ada insan di luar sana yang lebih mampu untuk menjawab soalan deba,
boleh la tlg bg jawapan kt meema yer, terima kasih :-)

No comments:

Post a Comment