kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Wednesday, August 24

ini post jiwa-jiwa #3

hidup ni diibaratkan seperti sebuah pinggan yang kosong,
hanya akan berguna bila ada 'juadah' didalamnya,
dan yang membentuk sesuatu 'juadah' itu,
 terdiri daripada pelbagai rencah,

macam perjuangan aq sebagai asperians,
pinggan itu kosong pada mulanya,
sedikit demi sedikit ia akan dipenuhkan,
dengan kehadiran setiap insan dan kenangan yang dibawa bersama mereka,
dan bila tiba satu saat,
semua orang sudah ada, segala 'perencah' sudah siap dicampur gaul,
hidangan sudah tersedia didepan mata,
kita akan menghabiskan 'hidangan' itu,
secepat dan sepantas yang boleh,
dan disaat 'hidangan' itu mula kehabisan,
kita akan merenung kearah itu,
dan mula menangisi 'kehabisan' itu,
ironik kan?

sepanjang bergelar asperians,
terlalu byk org yg aq kenal dan jumpa,
dan jatuh cinta, cinta kerana kagum,
kagum dengan senyum dia,
kagum dengan ikhlas dia,
kagum dengan tawa dia,
kagum dengan kata dia,
kagum dengan tabah dia,
kagum dengan kuat dia,
kagum dengan rajin dia,
juga dengan islam dan iman yg ada pada mereka,
ah, mereka itu sgt pelbagai,
sukar kiranya mahu dilahirkan dengan sekadar buah bicara dan baris kata,


aqilah, impian nya setinggi menara telekomuni kasi,
moga cita mu tergapai, kawan baru.


aina, telinga dia selalu ada untuk saya,
diniy, selalu sedia,


paan, dia punya masalah self obsession, :)
moga berjaya sahabat sepengajian dan seperjuangan,


azwan,mulutnya bergerak sepantas akal dan tangan yang bertindak,
banyak yang aq belajar dari kamu,


chee yien, sibuk tp selalu punya masa utk membantu,
alvin, the unpredictable,


ainal, senyum dia punya banyak rahsia,
maaf kurang punya masa untuk kamu,


akim, kawan yg berubah ikut peredaran masa,
kau kena jaga diri klu nk jaga kwn aq yg hati tisu tu, :)


syafiq osman, abg long bangi kata beliau, kurangkan main teman..
akmal, senyap tapi punya rahsia tersendiri,


hanafi, seminggu bekerjasama x cukup utk berkawan sebenarnya,
byk dosa aq dengan kamu,
maaf ye? huhu


afifah, badan nye kecil,
tetapi tidak jiwanya


hada, senyum dia semanis gula,


ebieyt, semester ke3 baru ku tahu nama mu fahmi,


fairus, adek yg buat aq menyayangi fizik,
si nakal yg susah utk dikawal, tetapi otak nya punya batu geliga,


nazmi,antara yg memahami,


rushda, mulutnya bising tp hatinya baik,
kau memang comel diba

owh ta lupa juga utk dato' bendahara,
ada jodoh kita ketemu lagi,
semoga kalian semua berjaya diluar sana,

"sekali kawan, selamanya kawan,"


p/s : ini post jiwa2 yg ketiga, yg kedua sy simpan dulu,

5 comments:

  1. mesti post jiwang yg kedua tu byk rahsia..hehehe

    ReplyDelete
  2. akim nak jage sape ???!!!
    argghhh...melepas sudaa....
    hahahaha :D
    nape krg buat post jiwang2 sedey2 ??
    ak nanges nnt :(

    ReplyDelete
  3. eleh amal..sudah gaharu, berperfume2 pula..
    jaga amal la kn..ecehh..btw, comel la ank ayam tu..nk jugak :P
    meema..jiwa saya besar ehh? mne taw? :P

    ReplyDelete
  4. laisha : byk rahsia tu takla, cuma butuh masa, :D
    amal : tayah nk manja2 sgt la, :)
    fifah : hurm, sy tiik dalaman awk, haha

    ReplyDelete
  5. err..ape ni pipa....
    ==
    huuu~~
    anak ayam kat mines byk la.!
    hihihi
    :D

    ReplyDelete