kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Monday, October 17

.

"setiap perkara yang kita harapkan berlaku,
kadangkala ia akan jadi sebaliknya,
dan kadang teman yang kita sangka adalah teman,
bisa saja dia jadi sebaliknya,
dan kadang insan yang ingin kita jauhi,
bisa saja dia jadi teman yang sebenarnya,
siapa pun yang ingin berteman dengan kita,
terimalah,
dan siapa yang kita ingin berteman dengannya,
tetapi dia pula sebaliknya,
janganlah dicuba-cuba, andai kita bukan insan yang kuat,"

tata yang bagi kt saya ayt ni,
pegang rpt2 kat dada, taklah sepuitis mana pun,
tapi bukan senang nk dgr nasihat dri mulut dia, 
as she always busy with her students jek,

dulu, masa aku 'malas' nak kawan dgn kau,
kau buat bodoh jek, tanya itu ini,
soalan bodoh sgt2 sampai aku rase nak jawab,
"cuba carik kt google,"
sepuluh kali aku 'ignore' dari frens request,
sebelas kali kau 'sent request',
dalam kelas, luar kelas, tepi tandas pun nampak muka kau,
bila aku tinggikan suara,
kau rendahkan kepala, "tapela weyh," kau bersuara,
esok, buat lagi, menyemak sana-sini, 

dan, bila aku terima kau sebagai kawan?
lain pulak yang jadi,
aku kekanan kau kekiri,
aku kedepan, kau undur belakang,
rasa macam nak jerit kuat-kuat,
"kau boleh belah la weyh,
stop from messing up my day,"
hakikatnya? aku tak kuat,
tata ckp, itu balasan namanya,
cuba muhasabah diri, mungkin kau yg kurang sebagai kawan,
mungkin jugak kot, *sigh.


aku takkan padam nama kau dari senarai kawan aku,
itu janji aku pada DIA,
ya allah, jagakan dia untuk saya,


No comments:

Post a Comment