kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Friday, October 14

masa saya

ini minggu ke lima,
masa saya makin suntuk, 'syurga' yang sekadar sepelaung tu dah dua minggu x dijejaki,
sampai ummi telefon berkali-kali, kapan mau tiba mah? ummi masak nasi jagung,
nota kuliah menuntut dibelai sungguh-sungguh, kau mengabaikan kami mah, monolog sang nota,
jiwa minta ditarbiah lagi dan lagi, kami sakit mah, kau wajib cari penawar nya, 
semua pun saya terpaksa tolak tepi,
ini perjuangan menentang masa,
kursus itu harus tiada dalam senarai saya,
walaupun kena dua kali ulang-alik dari fakulti makanan ke bahagian akademik upm,
oh, untunglah punya teman untuk ber'tawaf' keliling upm,
baik fahmi, jejeh mahupun ***, terimalah kasih ku wahai teman,

en ruzaini, akademik fakulti,
puan norlea akademik upm,
en fouzi tukang gugur kursus,
terima kasih semua-semuanya,
moga tidurku bisa lena semula,
mandi ku akan basah kembali,
dan suapan makan ku kembali mengenyangkan,

kata en akademik, saya dah jadi peminat awk, sbb awk dtg jumpa saya hari2,
*senyum kelat, buat muka bodoh memang sangat membantu,

*ayat hiperbola penting untuk memuaskan diri sendiri yang menaip

No comments:

Post a Comment