kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Sunday, November 20

curi ruang

sekadar coretan kosong yang mengisi kelapangan masa saya disaat dan tika ini,
bukan tiada tugasan yang menjerut leher, cuma sengaja ditiadakan buat seketika,
mencari ruang-ruang kecil untuk berhibur dengan cara saya,

dua minggu xsempat menjengah syurga dunia saya, kira-kira ada yang sudah mula berkias kata,
terpaksa saya diamkan saja, bohong jika saya menafikan segala rasa,
tugasan dan tanggungjawab tidaklah sebanyak mana,
cuma saya yang masih selalu leka dan masih ternganga-nganga,
maka kelewatan itu menyebabkan kerja jadi berganda-ganda,
dan batuk menambah cubaan buat saya disaat ini,

yg cerah sayang dari orang hospital serdang, yang gelap sayang dari orang upm serdang
dia nampak saya batuk malam-malam katanya,
suka atau tidak ubat 'sayang' ini harus ku habiskan,

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

andai ini HARI MENCURI SEDUNIA, 
apa yang awk nak curi dari saya?
pesanan ringkas buat mengisi masa dan menguji rasa,
seronok, cubalah andai punya masa, 
biskut kilat yang pelawa saya,

konon-konon otak saya mahal harganya,
terima kasih adik manja *jelir lidah.

sangat ta menyangka ini yang saya terima,
maaf orang jauh, saya janji akan bagi masa saya,

patut saya sering hilang bait kata sejak akhir ini,
awak punya angkara, *senyum lebar


_______________________________
sedang berusaha menafikan segala rasa,
berjuang melawan sembilan nafsu wanita yang allah kurnia,
ah, memang sangat butuh teman sefikrah tika dan saat ini,



No comments:

Post a Comment