kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Sunday, April 22

saat doa dikabulkan.

i.
saat doa dikabulkan.
dari kecil sampailah dewasa,
ummibaba bukan orang yang kaya raya untuk berikan kami semua benda serba sempurna,
cukup sekadar kalau ada dan memang tidak akan meminta lebih,
tapi kalau tiba-tiba hati nak yang sedikit istimewa ummi ajar saya untuk minta pada Dia,
ada masa hidung berhingus dulu aku pernah tanya kembali pada ummi,
Dia tak marah ke kalau semua pun nak mintak padaNYA?
dan ummi jawab itu beza kaya Allah dengan kaya manusia,
yang meminta pada manusia kelihatan hina,
tetapi yang meminta pada Allah akan dibalas dengan pandangan kasih sayang daripada DIA.
dan berbekalkan itulah aku menjalani hidup, walaupun masih ada cacat dan celanya,
kerna aku hanya akan kembali mencari DIA saat semua perkara ibarat sudah tidak ada jalan keluar,
tapi memang aku tak nafikan, saat doa dikabulkan DIA,
dunia terasa sangat indah dan ibarat kita yang punya,

mgp 2011.

ii. saat doa tidak dikabulkan tuhan,
kata ummi DIA lebih tahu setakat mana kemampuan kita,
sebab tu ada yang diberi sejurus diminta, ada yang disimpan untuk sementara,
bohong kalau aku kata aku tak berduka, saat doa tidak dikabulkan DIA,
tetapi masih ada yang membantu untuk memujuk rasa, 
mgp 2012 menjanjikan dua perkara untuk saya,
menerima berita yang kurang baik disaat semua org berkongsi perkara gembira,
mungkin perlu masa untuk terima semuanya, 
cuma mampu berharap yang esok masih, selalu dan akan sentiasa ada,

No comments:

Post a Comment