kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Wednesday, May 16

ada yang bakal hilang.

i.
semakin hari semakin baik,
walaupun kami satu kelas kena re-sit paper food engine,
tapi tak tahu kenapa saya serasa tersangat lega,


ii.
ada yang bakal hilang, dan saya dah siap siaga untuk menerima berita kehilangan itu,
mujur ada orang keliling yang sangat membantu, tak banyak pun cukup sekadar menadah telinga
mendengar repekan saya,

iii.
entah, bukan aku tak suka kau,
cuma tidak mahu lebih.
sama kuliah, sama makmal, titik takkan lebih.
saya taknak tambah koleksi kawan baru, ini jujur, sudah lelah sebetulnya,

iv.
ada ketika, saya tak pasti apa yang saya sedang buat sekarang ni,
mulalah rasa nak susun sepuluhjari mintak maaf sanasini,
so sori, buat sahabat saya f dan f.

v.
kimia organik. jangan sebut kuat-kuat. sebut dgn perlahan dan menyeramkan.
terima kasih untuk yg sudi buat kelas ahad lepaslepas,
syukur, markah saya tidak seteruk yang pertama, *tlg jgn tanya berapa.

dan apabila kamu telah membulatkan tekad, maka bertawakkallah kepada allah,
ah, kira-kira saya cuma punya itu ketika ini, tawakkal.
semoga hari esok akan kembali dan terus bersinar

rasa nak kongsi benda-benda bermanfaat,
tetapi akal pendek sedang menyerang, 
kelelahan melanda diri,
dan badan saya minta direhatkan lagi dan lagi,

3 comments:

  1. kita,manusia...hebat kan? tempoh macam2 dalam 1 masa.. ^^

    ReplyDelete
  2. F and F; are you referring to Farhanah & Fatimah? ;)
    *nk perasan kjp bole x?*

    ReplyDelete