kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Sunday, May 20

kau duniaku


i.
tidak disyurga dunia untuk sabtu ini,
maka jadinya tiada slot meneman ummi bercerekarama,
pun tiada masa meneman amcik ber'sejarah',
tapi menurut abang, kau tak perlu risau mah.
aku akan pastikan meja belajar dia lagi bersepah dari rak komik dia,
aku ketawa sendiri dalam hati, dari mana abang pandai bercakap sebegitu,
hanya allah yang tahu,
maklumlah dia bukan seperti insan lain yang mampu melihat dunia luar,
ya allah, kurniakan syurga firdaus buat abang saya, : |


ii.
aku pernah rasa, betapa hangat dan menenangkan pelukan itu,
dan sekarang aku cuma mahu kau merasakan yang sama,
apa kau tidak percaya, yang setiap muslim itu sememangnya bersaudara,
setega itu kau menjauh semata kerna tidak sudi berkongsi kisah ketawa?
sedih aku cuma kerana satu perkara, jika dulu kau sudi berkongsi cerita ketawa,
kenapa sekarang kau ibarat seperti mahu berlumba,
yang kau punya sebab untuk ketawa sedang aku seperti sudah tiada.

iii.
assigment yang mengejut,
saya mahu dua puluh muka dan sila hantar minggu hadapan,
er, saya memang cuba buat muka kasihan,
bila didenda pensyarah untuk menyiapkan tugasan secara berseorangan,
memang nasib badan kalau dalam satu kelas tu cuma sekerat je perempuan, haih.

iv.
Jangan dekat atau Jangan datang kepadaku lagi,
Aku semakin tersiksa Karena tak memilikimu,
Ku coba jalani hari Dengan mengganti dirimu,
Tapi hatiku selalu Berpihak lagi padamu,
Mengapa semua ini Terjadi kepadaku,
ah, merapu sudah. selamat malam.

No comments:

Post a Comment