kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Monday, October 8

39 hari

assalamualaikum dunia,
kira-kira setiap pagi saya sedang memberi salam kepada diri sendiri. meneruskan hidup dengan merindui senyumsenyum yang saya terima setiap pagi. kalau di malaysia, mungkin hana yang sedang menggoncang tubuh seraya menjerit kecil, meminta untuk bangun sambil melayan kerenahnya. atau mungkin ummi yang tabah mengingatkan bahawa hari sudah tinggi dan kain sudah menanti untuk dicuci.
dan paling kurang akan ada laisha mahupun syakira ataupun ipin yang menyoal kapan kelas untuk hari ini. oh, lupa sama nadia yang suara nya paling lantang seiring senyumnya yang paling besar, :)
mah, memang kelas kau pukul sepuluh hari ni kan?
eh, syukur mah. paling kurang disini kau punya teman bilik sebelah yang setia mengetuk pintu, tak begitu?

kira-kira setiap pagi aku jadi penghitung yang paling cermat. menghadap kalendar. menghitung hari. sambil berbisik perlahan, aku memohon penuh harapan. ya allah, mohon umurku dipanjangkan.
masih belum puas mengucup pipi ummi saban hari atau menguji sabar baba. dan yang penting aku sudah merindui mulut abang yang bagai tiada lelah dalam berkata-kata.

eh, mah kau datang jauhjauh ke sin memang untuk melayan perasaan dan rindu semata kah? :P

No comments:

Post a Comment