kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Monday, October 29

sarap.an

bismillahirrahmanirrahim

i.
aku antara anak ummi yang tidak gemarkan roti sebagai pengalas perut sebelum ke sekolah,
pun begitu seiring berlalunya waktu, aku jadi mahu tidak mahu memaksa diri menelan roti,
dan untuk keterpaksaan yang itu, aku sangat berharap setiap pagi di rumah takkan ada sekeping roti tawar sebagai sarapan,
terasa macam nak kena pergi kuliah kalau makan roti.

ii.
aku antara anak yang akan bangun setiap pagi,
dan menegur ummi yang sedang menghabiskan surah-surah amalan sambil bertanya,
harini ummi buat sarapan apa,
pun begitu seiring berlalunya waktu, aku jadi penasaran,
apakah putriku juga bakal merasai perkara yang sama,
bangun seawal pagi dan menyapa ummiya yang sedang menatap kalamullah sambil meminta sarapan,
atau bangun seawal pagi dan melihat umminya yang sedang menatap skrin laptop sambil menanti sarapan?
aduh, parah.

iii.
aku antara anak yang bangun setiap pagi da akan bersarapan bersama 9 org yang lain,
pengecualian andai aku tidak di rumah, atau andai aku kesiangan, erk.
pun begitu, seiring berlalunya waktu,
aku masih tidak membiasakan diri untuk bersarapan sendirian, #haih

No comments:

Post a Comment