kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Friday, October 5

sudah sebulan, baru sebulan


i. sudah sebulan
alhamdulillah keadaan sudah semakin pulih untuk sesetengah perkara. memang saya perlu tolaktepi masukgaung untuk semua masalah yang sengaja mengada-ngada nak ikut saya kemana-mana. baru dunia saya terasa aman sedikit rasanya. haha.

ii.sudah sebulan
hati masih berkira-kira, apa saya mahu teruskan dalam sesetengah perkara. atau berhenti setakat ini sahaja. mungkin kena senaraikan segala baik buruk untuk semua benda. dan kemudian, kita buat keputusan yang sebenarnya. dan untuk keputusan yang bakal saya ambil, berkali-kali hati mengingatkan, berteman bukan mudah. ya, sekurang-kurangnya tidak mudah untuk saya.

iii. sudah sebulan
berdoa allah akan sentiasa membuka mata hati saya untuk perkara yang sangat penting, sebagaimana Dia membuka mata hati saya untuk sesetengah perkara yang kurang penting. wahai allah, permudahkanlah.

iv. baru sebulan
kalau datang sejauh ini untuk cari pasangan hidup semata, pffffttt mohon fikir kembali dan mohon jangan bangga habiskan duit kerajaan malaysia untuk perkara sedemikian rupa.

vi. baru sebulan
bohong aku tak rasa apa2 bila kau bercekerama sedemikian rupa. tapi kalau ada jodoh, memang semuanya takkan ke mana. oh, dalam sesetengah perkara, aku bukan seorang yang mudah lupa. terutama bila kau yang paling rajin menabur janji manis. pfftt #inibukankisahcinta.

6. sudah sebulan
aku tak tau nombor roman yg ke enam apa. tapi korang tau tak apa rasanya bila pagi tu ada test dan masih belum sempat nak study semua benda, tapi kau masih boleh bangun dengan tenang dan melangkah ke kelas?
aduh, tak payah tanya result la, ini kegagalan yg pertama aku disini. huh

No comments:

Post a Comment