kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Tuesday, January 1

tamak

assalamualaikum,

ini tahun barun.
selamat tahun baru.. eh haram. mana boleh sambut.
siapa cakap?
aku tak sambut tahun baru, aku sambut kedewasaan aku.
yang lain jangan cemburu, walaupun tak tepat 1 jan,
cara aku sambut memang macamtu, cepat beberapa hari.
ummi cakap, aku memang tamak sikit orangnya.hurm, yelah kot.
dua puluh satu, senyum nakal.
kau ingat seronok lah? dah besar, apapun kau punya suka.
kalau setakat besar kepala dan badan, susah jugak.
kalau kepala besar, kan susah nak berjalan? susah nak bawak diri.
haih,dalam kepala ni ada banyak benda sebenarnya, tapi cara penyampaian aku dah failed.
tulis pun tunggang langgang. haih lagi.

azam 2012?
separuh dh selesai. well, aku ada dua jue azam nya. satu azam memang yang baru, satu lagi azam dua tahun lepas. gelaklah. aku syukur. sebab dah selesai, hutang dengan diri sendiri yang paling susah nak langsai, tahu tak?
azam 2013?
masuk dan membawa masuk,
mencintai dan dicintai,
memimpin dan dipimpin,
last but not least, aku taknak jadi ketua lagi. sekian.

kahwin? oh, itu azam untuk tahuntahun depan. buat muka serious.
dah ada calon ke awak? itu, tahun depan kita usahakan. kan itu azam tahun depan. senyum.

aku rindu malaysia sebenarnya.
tahun baru selalu duduk rumah berlawan cakap dengan baba dengan abang. bila benda selalu buat, tak dapat buat. rasa awkward plak.
tahun baru selalu dapat planner dan kalendar baru dari baba, but tahun ni kena carik sendiri. tapi carik tak jumpa. sedih jugakla. bila benda selalu ada, tibatiba tak ada, rasa kosong pulak.

weyh, aku kalau dah tulis. memang susah nak berhenti. dahlah tak ada manfaat, kesian kat korang. aku stoplah dulu. haha. majnunah dah aku ni.

ii.
ada orang pesan, tinggalkan jahiliyyah dalam diri.
kalau yang jahiliyyah tu kawankawan, macamana?
dan aku mahu kau tahu, itu tidak mudah untuk aku,

iii.
ada orang pesan, jangan mulakan, kalau taknak habiskan.
aku memang tak berniat untuk menerima,
tetapi sedang berusaha untuk menghargai seseorang yang menghulurkan,
dan aku mahu kau tahu, itu tidak mudah untuk aku,

walau tak berniat untuk menerima, tetaplah hargai seseorang yang menyatakan cinta.er, susah jugak tu. haih lagi.

3 comments: