kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Saturday, April 27

over ambitious

am i being over ambitious?
kalau aku nak pergi pesta buku,
tapi,
setiap hari segala macam kelas, esaimen dan exam  buat barisan yang kukuh dan lurus,
tak bagi ruang dan peluang angsung untuk aku menerobos,
kali ni, memang aku kena bantai cukup-cukup,

give up?
never!
aku nak cari cinta hati yg baru. dr faizal musa dah xrancak menulis. dia sibuk berkempen sekarang. harap maklum. haha

_____________________________________________________________

jangan cakap macam kau hebat sangat boleh?
know the name of the author and the title of the books,
tak bermakna kau pencinta buku.
kau antara orang yang membuat surat khabar semakin tak laku,
kau sedar x?


_____________________________________________________________



xmenang?
ini naskah pertama.
nanti boleh cuba lagi,
tapi jangan lupa untuk gandakan semangat berkarya.
buat orang faham naskah kau. bukan buat orang 'kerja'kan.

Wednesday, April 24

dua

bismillah,

sejak dua menjak ni,
aku mula merindu dia yang aku lihat dalam cermin, suatu ketika dulu.
ah, akal senteng.teng.teng dah mari.

test dua mula menghantui semua orang, 
masalahnya adalah aku kurang gerun dengan hantu, haih.

dah dua hari dua malam aku mimpikan bogor, 
ah, report masa duduk kat sana tak siap lagi oi,

pesta buku dua hari lagi,
fulusnya ga ada, haih lagi

myfirst mgp. saoxy peliks

Thursday, April 18

ada yang

bismillah,

ada yang sedang berputus asa. dan aku melihat dari jauh tanpa mampu menghulur pertolongan. dan mungkin aku juga antara yg membuat keadaan semakin parah.

ya allah, bantu lah dia. 

Wednesday, April 17

kalau ada sepuluh amira

bismillah,

kalau ada sepuluh amira, sepuluh nadia, sepuluh hidayah, sepuluh sarah, sepuluh farhanah,
mana yang paling kau akan ingat?

mestilah 
yang
aku 
paling 
banyak 
belajar
dari nya,  

kalau ada sepuluh faatimah, mana yang paling mereka akan ingat?
senyap.

what you have done today to go beyond? sigh




Tuesday, April 2

ada yg main bahasa

i.
ada yang main bahasa sejak akhir-akhir ni,
aku suka sebab itu buat aku jadi tersangat ingin tahu,
apa yang cuba dia sampaikan lewat setiap kata-kata dia,
lebih lagi bila ada gelak-gelak kecil di setiap sela-sela perbualan,

ingat lagi,
masa senaraikan degree apa yg aku nak sambung,
aku yakin sebut bahasa arab,
tapi kata baba,
cuba buktikan yang meema boleh belajar bahasa walaupun kena hadap segala macam apparatus dalam makmal,
mungkin aku akan berjaya untuk buktikan,
mungkin juga tidak,
aku ada masa dua tahun lagi untuk belajar semua benda 'percuma',
lepas tu, pandai-pandai lah :)

allah, permudahkan lah.

ii.
bercakap soal manusia dan tipudaya,
takpelah,
kau boleh buat tipu daya kau, dan allah juga boleh membuat tipudaya,
dan Dia lah yang sebaik-baiknya.
aku yakin itu.
p/s : teringin nak jumpa kau depan-depan. sebab rasa bersalah menilai kau sekadar lewat perbualan telefon.