kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Tuesday, May 21

minggu 13 oi, :D


bismillah
sejak akhir akhir ini, kalau dibelek-belek kembali catatan hidup yang sepintas lalu ada beberapa perkara yang sering berlegar difikiran aku,


1.
A friend who is far away is sometimes much nearer than one who is at hand. Is not the mountain far more awe-inspiring and more clearly visible to one passing through the valley than to those who inhabit the mountain?


2.
Menunda amal kebaikan kerana menantikan kesempatan yang lebih baik adalah tanda kebodohan.  

(Ibnu Atha'illah dalam kitab al-Hikam )

kalau amal kebaikan tu termasuk esaimen, maka akulah itu. yang tergolong dalam mereka yang mempunyai tanda kebodohan.

3.tak dapat daftar statistik lagi. i'm thinking how i will be going through everything, alone. 
then, part of me said, alah time 'dulu-dulu' tu boleh je. dan hati kembali yakin.

4.why you always take thing personally? it can kill you, mr yap

itu memang aku. semua benda hatta secarik kertas pun kalau terjumpa, aku akan ambil dan baca. kemudian habiskan masa yang lama untuk fikirkan tentang perkara tersebut. lama-lama aku sendiri yg makan dalam, 

5.
kena cari yang pandai baca tau, mr yap
kisahnya masa aku pergi pameran kerjaya minggu lalu, aku tak jumpa kerja tapi jumpa beliau. cakap banyak, belajar pun banyak.

6.
kurangkan panggil aku dengan dua huruf, kau buat aku rasa istimewa. mss yeun je suka panggil aku shameemah. 

aku dah janji taknak emo lagi kalau orang salah panggil nama aku.

7.
kalau dulu anak-anak lelaki yang disogok dengan gadis-gadis jelita. sekarang lain pulak ceritanya. selamat meneguhkan iman wahai srikandi islam sekalian. ini kes banyak nak pergi majlis agama sebab ustaz tu hensem. =.=

8.
bila kau cakap,
ilal liqa'
rasa nak reply
ana sai'd bi hazalliqa'
kita takkan jumpa lagi. bisik aku dalam hati :)

3 comments:

  1. konfem la korang pegi IM faris hari tu.haha

    ReplyDelete
  2. haha IM faris tak kenal ke, ke buat2 tak kenal?

    apa2 pun good luck ^^

    ReplyDelete