kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Sunday, June 2

kahwin of abang ney and abang nyah

bismillah

ini cuti sekolah. aku baru perasan. sebab aku tak perasan adalah, adik kembar tengah ber'kelas tambahan' dan ber 'program motivasi' segala bagai. jadi mereka tiada dirumah dan menyebabkan cuti sekolah kurang dirasakan. dan untuk sabtu dah ahad di rumah. tidak sepenuhnya dirumah mungkin.
hari pertama ke kuantan untuk walimah abang ney dan hari kedua sekadar sekitar putrajaya untuk walimah abang nyah.

abang ney.
dia antara yg paling istimewa dalam keluarga kami. cucu kesayangan dan kesayangan semua. dia antara manusia ajaib yang aku pernah jumpa. seawal usia belasan tahun sudah menyimpan kemas 30 juzu' alquran dan kemudian menyambung pengajian dalam bidang 'alim. mungkin itu antara sebab dia jadi kesayangan utama arwah nenda kami. juga kesayangan ummi mungkin? dia selalu buat aku cemburu bila layanan ummi selalu lebih saat kehadirannya dirumah kami. bila difikirkan kembali, aku sedikit naif kerana cemburu untuk perkara yang kurang perlu sebegitu. haha

mabruk alaikum moulana mohammad ilyas al-hafiz ma'a zaujah 
barakallahulakuma. ^_^

abang nyah.
aku tak ingat kenapa aku panggil dia abang nyah. walaupun nama sebenar beliau haris. haris ibn norman.
ah, dalam kekecohan menyambut kehadiran pasangan mempelai, kami (aku dan azwar) sedikit terjerit apabila terpandang figura seorang insan. teacher azizah. dia mengenalkan aku dengan perkataan seperti good morning, how are you and thank you. ye, guru bahasa inggeris. darjah satu. mana mungkin aku melupakan dia. berapa kali dapat tanda merah kerana tersalah ejaan trousers dan banana. aku tidak tahu, kenapa dua perkataan itu tidak dapat dieja dengan baik. dan bila di hampiri,
eh, faatimah kan?
terharu dan terkejut.
teacher ingat saya lagi?  
mana boleh lupa awak.
ah, semoga aku yang didalam kenangannya baik-baik sahaja.
guru sekolah rendah panggil aku faatimah. haha
tak ingat bila nama aku berubah dari faatimah kepada meema sahaja. 
zaman sekolah rendah. yang paling aku igt memang gurunya, kerusi kayunya, dan pembaris panjang yg sadis tu. sampai sekarang aku tertanya-tanya, memang guna dia untuk buat garisan lurus kat tepi papan hitam je ke? siapa ada jawapan lain. 


semoga sem ini akan berakhir dengan baik-baik sahaja,
er, dengan luar biasa baik sahaja.
ah, betapa harapan sgt menguatkan kita semua.
menulis seperti ini memberi sedikit kepuasan kepada aku. haha

1 comment: