kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Thursday, December 19

peh, peh dan peh,

bismillah,

rasa macam baru semalam rasa teruja dpt fonkol dari kak ira,
harini dah abes sem lima,

rasa macam baru semalam gosokkan baju sekolah adik-adik,
harini diorang dah pandai lilit shawl sendiri,

rasa macam baru semalam tertidur atas sofa,
baba angkat masuk bilik,
harini nak pelukbaba lama-lama pun macam segan je,

rasa macam baru semalam belajar jahit batu seremban dengan ummi,
harini dah kena jahit ituini sendiri,

rasa macam baru semalam teman ecah pergi toilet malam-malam,
harini dia dah berani jalan sendiri, lebih jauh dari aku,

rasa macam baru semala tunjuk abang itu ini,
karangan bahasa inggeris, matematik, tulis jawi,
harini geografi dunia dia lagi hebat dari aku,

masa dah jauh tinggalkan aku. takkan nak tetap macam ni,
berdiri pandang depan tengok orang lain jalan jauh,
bila nak mula berlari sama, genggam dunia, bukan dunia genggam kita,
____________________________________________________________________

sayonara jahiliyyah,
kalau dia member, takkan kau berani  nak tinggal dia,
dia ya allah, dia lah. yang makan sama, minum sama, 
tapi bila subuh dia tak kejut aku sama,
____________________________________________________________________

dia ya allah, dia lah. yang beri aku panadol, minyak angin, urut kalau lenguh-lenguh badan,
tapi bila hati aku sakit. agama dia, dia taknak kongsi dengan aku,
masih belum kuat nak sampaikan pada yg bukan islam, 
____________________________________________________________________

aku faham,
setiap lirikan manja, senyum mengada, madah berhelah,
aku faham,
sebab satu dari ribuan 'ujian' yg dianugerah tuhan pada ku,
adalah,
aku faham,
dan aku faham apa yang orang lain tak faham,
kau,
tak faham kan?
haha

____________________________________________________________________

last,
aku kat sini je,
tengok dari jauh,
bila kau perlu, 
aku masih disini, 
tak pergi manapun,
aku manade motor, haha

No comments:

Post a Comment