kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Sunday, December 22

sem lima,

bismillah,

masa aku rasa macam nak tolak tepi semua benda,
sebab tak terlarat nak menyusun satu persatu strategi kehidupan.
sebab tak terlarat nak meyakinkan semua orang begitu dan bukan begini,
kau  bangun dan cakap,
dia takpernah tinggalkan aku separuh jalan,
sebaris tu je. aku pegang sampai hari ini.
hairan, masa-masa penat, lelah, tak larat hatta untuk tersenyum sekalipun.
azimat kau buat aku rasa kembali kuat hatta untuk ubah dunia, heh. hiperbola sangat.

"janji dengan aku, kau takkan buat kat orang lain macamni,"
"maksud kau? menyayangi sepenuh hati?" senyum simpul.

"aku ikut kau jelah, boleh?"
"orait,"

"ape? ape? cuba citer sikit kat aku,"
"mohon jangan sibok,"

yang lembut, yang keras, yang menyambut, yang sekadar melempar pandang, yang sengaja buat tak endah, yang sayang sungguh-sungguh, yang mungkir janji, yang senyum dari tepi,
kau tahu kan,
hidup kita, bukan senyum semata,
islam, iman, adab harus yang pertama,
kau tahu kan?
oh, tapi kau selalu lupa

_________________________________________________________

yang kuat melayar bahtera rumahtangga, asamgaram bersaudara, 
sumpah aku cemburu buta,
allah berkati kalian hendaknya

No comments:

Post a Comment