kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Monday, March 17

baju doktor

bismillah,

zaman sekolah rendah dulu aku teruja tengok buku teks sains sekolah,
sebab ada gambar orang pakai baju doktor (labcoat),
pakai gogal, tgh amik data.

rasa macam cool sungguh mereka. tapi sekolah aku takde makmal sains. sebab kami sekolah kampung sahaja. jadi eksperimen sains buat dalam kelas dan apa kehalnya nak pakai baju doktor (labcoat) dalam kelas? hehe

masuk u aku teruja sebab ada baju doktor sendiri. siap jahit button warna-warni sebagai tanda itu wa yang punya. basuh setiap minggu sampai kena gelak dengan dr chong. saintis takde masa nak basuh labkot kata dr chong. eheh

masuk sem 6 buat latihan industri, aku sarung labkot hari-hari.
walhal masuk lab untuk peram benda je kengkadang. takpun dilute kan solution yg diperlukan. kena sarung labkot jugak?

baru sekarang aku rasa macam,
sape yg cipta labkot warna putih ni oi?

apa khabar kalian?
rindu nak dengar suara orang.

1 comment:

  1. dulu masa kat sekolah menengah dapat pakai 'baju doktor' masa Science Week. rasa hebat gila.haha

    ReplyDelete