kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Thursday, March 13

kawan

bismillah,

aku,
kalau cerita pasal kawan memang takkan habis,
sebab itu sahaja seputar dunia kini,
keluarga,
kongsi sikit-sikit sudah.
anak-anak,
masih belum ada,
jadi semalam harini dan entah sampai bila,
kita sembang pasal kawan.

minggu lepas ada kawan aku bertanya,
mah, lepas habis belajar nanti nak buat apa?
random sangat soalan dia. aku senyap. kopi aku teguk dua kali,
maksud aku, lepas kau belajar kau ada rancang nak buat apa-apa tak?
soalan sama dia ulang balik. tapi pelik, aku faham soalan kali kedua.
dalam otak dh bayang semua benda,
duit yang aku bakal kumpul, dimana aku bakal habiskan, orang yg bakal aku sayang sepenuh hati,
entah,
tak tau kenapa itu yang keluar kat mulut aku, sebab berselirat sangat kot,

sarapan pagi tu, kopi dia sedap. aku bancuh sendiri.
_____________________________________________________________________________

aku ada seorang kawan. lain jantina.
jadi masa yang aku habiskan dengan dia, sedikit kurang berbanding yang lain.
tapi ada sesetengah masa-masa kritikal yang perlu telinga untuk tadah setiap perkataan aku,
aku akan cari dia, selalu mesej kami ringkas je

sibuk tak, aku lapar sungguh ni, 
tak sangat, memalam lapar menda?
burger, mengidam rasanya. bahaya kot
jom lah,

lepas tu kami jumpa depan gerai burger, adik jual burger kata gas habis. nak burger kena tunggu gas sampai.
dia masuk dalam kedai beli aiskrim sebatang. cornetto yg ada kitkat.
hoi, takkan satu je? 
kau lapar burger, bukan aiskrim.
aku telan liur. sabar jelah dengan budak sorang ni.
lagipun, kau kan nk buat luahan perasaan. mana boleh bercakap sambil makan.
*senyap.
malam tu kami tak makan burger, gas lambat sampai. tapi aku kenyang.

aku pelukcium dia dalam dakapan doa,

No comments:

Post a Comment