kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Friday, May 16

dah tiga bulan

bismillah
dah tiga bulan. tinggal tiga bulan lagi.
hanya Allah yang tahu betapa aku sendiri tidak tahu apa yg sedang aku lakukan kini.
mungkin aku patut tinggalkan semua ini.

falsafah campak ke darat jadi hutan, jatuh ke laut jadi pulau dah lama aku lupa.
ah, maaf sebab tidak melakukan yang terbaik waktu berpraktikal disini,
aku kecewa ditinggalkan sebetulnya.
ceh, konon sungguh

semua berterabur dan ibarat takkan dihabiskan. berhenti separuh jalan.
laporan praktikal, entah apa bakal aku canang nanti,
ummibaba, entah apa bakal aku balas nanti,
adikadik, entah bagaimana bakal aku semangati,
dirisendiri, entah bagaimana harus djawab dimuka pengadilan,

aku tak tahu apa dalam kepala sebetulnya,
jadi biarkan jari menulis dan kemudian baca semula.
nah, terserlah keserabutan tahap petala ketujuh. hiperbola sangat.

apa sebenarnya yang kau nak shameemah?
peluh, kesat dahi.

kecewa kena tinggal masih tak hilang. takkan pernah hilang kot. hiperbola lagi.

No comments:

Post a Comment