kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Monday, January 26

bismillah,

dah dua hari kepala asyik berdenyut tanpa henti, buat apa pun jadi serba tak kena,
tapi sebab janji punya pasal, hari ini kena jugak bergegas ke serdang,
amcik nak ubahsuai seluar, labuh sangat katanya.
sebanarnya janji hari ahad nak bawak, tapi hari ni baru ada kekuatan,
keluar dari kedai jahit tu, singgah beli sebungkus horlick ais,
bila sampai rumah, ummi tanya?
macamana amcik, meema tu ok tak?ok ummi, ok sangat. lepas je keluar dari kedai jahit tu, dia terus ok. siap tawarkan diri nk belanja amcik air lagi tau,
aku terdiam kejap, dan berfikir,
betulke aku gembira lepas pergi kedai jahit tu?

Thursday, January 22

like a sister

bismillah,
have you ever wonder,
how does it look like,
to celebrate a birthday like a sister?
so, its your birthday on the third of the month,
but as for the cake you have to wait until the end of the month,
since it it also your younger sister's birthday in the and of the month,
And,
in the end of the month,
you have to go and buy a cake for "january baby",
and when everyone enjoying the cake,
your baba ask,
kenapa tak suruh orang tu tulis nama mah sekali?
hahahaha

its okay,
i like being a sister anyway,

bismillah,
agak-agak dalam penatlelah kau mengejar dunia,
dan bila kau mengadu pada tuhan,
kau ada sebut nama aku tak?

write

bismillah,
i used to be a girl that write almost everything that ever happen to me.
and i even thought of make living by writing.
because i'm such a failure when come into speaking to someone,
but now,
i cant even finish a blog post, LOL