kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Tuesday, August 11

senarai mesti cuba sebelum berumah tangga

bismillah,

suatu masa dahulu,
aku pernah menyenaraikan senarai mesti cuba sebelum berumah tangga,
sedikit sebanyak. aku rasa sedikit bangang apabila menyiapkan senarai seumpama itu,
seolah-olah hati menidakkan keupayaan mereka yang telah berumahtangga untuk melakukan semua itu,

andai kata,
esok, aku kahwin,
lusa aku dah ada anak tigaempatlima,
dan kemudian aku jadi lupa senarai itu aku taruh dimana,
jadi aku senaraikan semuanya disini,

1. jelajah perpustakaan awam
2. menulis tentang betapa hidup adalah guru yang terbaik
3. mengapresiasi setiap insan yang pernah aku temui ketika melakukan perkara yang kedua.
4. menjahit sebuah diari dari fabrik yang paling aku gemari
5. ambil cuti sehari dan menyusun buku kegemaran. haha
6. bekerja di kedai buku.
7. bekerja di kedai kamera, dan belajar tentang kamera.
8. belajar printing silkscreen.
9. belajar edit gambar
10. terus-menerus menyenaraikan perkara dalam  senarai mesti cuba sebelum berumah tangga

No comments:

Post a Comment