kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Tuesday, January 5

2016 telah mengatur langkah dengan jayanya. Berat untuk aku akui bahawa setiap tahun baru ibarat tidak ada bezanya dengan tahun yang sudah. Kerna biasanya tugas december masih terbawa-bawa ke Januari tahun baru. Juga penangan hasil menyambut tahun baru dengan nota kuliah dan soalan peperiksaan akhir dari tahun tahun sudah. Jujur, setiap bertambahnya tahun, cumalah satu lagi peralihan bulan yang biasa buat aku.

Tetap, kebiasaan ini harus diubah. Kerna andai kata tahun baru yang seterusnya aku sudah tidak sendiri lagi, aku harus bisa menginspirasi mereka untuk sama-sama teruja mengubah diri disetiap peralihan tahun yang baru.

2016 akan jadi satu tahun yang pebuh dengan perasaan berdebar, sedikit cuak tetapi penuh pengharapan buat aku.
Mengharap mampu sambung belajar dengan sebaik mungkin, mengharap ummibaba tidak akan terus memujuk aku untuk tidak sendiri, juga mengharap bisa membantu orang disekeliling.

Lima hari sudah berlalu, 
aku masih menukar-bahkan-menokoktambah azam tahun baharu aku,
kalian bagaima sahaja?




No comments:

Post a Comment