kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Thursday, February 18

bismillah,
saya cemburu pada wanita yang disegani dan dihormati tanpa perlu meninggikan suara atau mencebik muka. Entah bagaimana, dia membawa diri seadanya tanpa perlu menjadi sesiapa dan entah bagaimana dia disenangi ramai orang atas kebijaksanaannya dalam bertindak, berfikir dan membuat keputusan.

Terkadang, wanita yang semacam ini menjadi sebab untuk menjadi lebih baik kepada beberapa orang. Mereka seakan mengharap perhatian dan pujian dari wanita semacam ini dan entah bagaimana juga orang sekeliling turut menjadi hebat seperti dia.

__________________________________________________________________

Sebagai seorang anak gadis yang dibesarkan dengan penuh tradisi bahawa wanita itu harus tahu serba serbi dari memasak, mencuci pakaian sebaik mungkin hinggalah kepada mengurus isi rumah tangga sebaik mungkin saya turut bermimpi bahawa suatu hari nanti saya akan menjadi seorang ibu rumah tangga yang sesempurna itu.
Tetap dalam masa yang sama, saya mahu belajar dan menceburi sesuatu bidang yang baharu, seperti sahaja, menulis novel menjalankan perniagaan kecil-kemudian-jadi-untung-besar dan apa sahaja yang tidak menjadikan saya cuma seorang ibu rumah tangga.
Semoga sahaja seseorang yang akan menjadi teman saya seumur hidup akan memahami semua ini dan turut merasakan kemanisan keinginan hati saya.

__________________________________________________________________

Aku rindu bau buku yang baharu,
yang judulnya sahaja buat aku terindu-rindu,
hiperbola sungguh.
orang melaka shopping buku dekat mana weh?


No comments:

Post a Comment