kalian yg sy hargai

tHe wOrLd aS i sEe iT, mY wOrLd aS i eXprEss iT

Sunday, February 14

Rindu Menjengah

bismillah,

dua hari yang sudah, ilah selesai menamatkan pembacaan buku catatan mat luthfi. Ye, saya sejenis yang akan menghulur kan sebuah buku tiap kali adikadik mengadu kebosanan kerana tiada pekerjaan. itu habit yang diwarisi dari baba. mulanya mereka menganggap cara saya hanya menambah kebosanan dan sangat kuno, tetapi lama kelamaan mereka sudah terbiasa.

buku yang meema bagi tu, orang dia kelakar. 

kelakar je yang baby dapat?

dia sarkastik, tapi penuh style,

maksud baby? tangan masih lincah menyelesaikan pinggan dan cawan di sinki selesai makan tengahari kami tadi.

dia pandai bermain dengan kata-kata,

oh,

macam meema jugaklah, baby paling suka dengan nama blog mah. Secawan kopi, tahan sampai pagi. Macam best nama tu, ada rentak, 

Saya tersentak, entah bagaimana sikecil ini tahu nama penuh secawan kopi kegemaran saya. sejenak saya memberhentikan cucian dan menoleh pada ilah.

Mana baby tahu nama blog mah?

Baby terjumpa bila main komputer,

Terjumpa?

Ada orang save link blog mah, dekat bookmark tu,

Dekat komputer siapa?

Komputer lama kita tu,

Saya terdiam lagi,  Komputer lama hadiah pemberian mutema dan mutapa garagara kononkonon saya cemerlang sungguh dalam PMR. Selesai SPM dan punya notebook sendiri, komputer lama itu milik abang sepenuhnya,

Aku yakin, mesti abang yang menyimpan link blog aku di komputer itu.

Abang kot mah,

Hmm, Kotlah,

dan tibatiba rindu menjengah tanpa meminta izin.



No comments:

Post a Comment